Jump to navigation

Vol 59 No 3

Published 9th February 2018


Kenya

Diplomats and journalists drawn into election row

The government has banned reporting of Raila's 'inauguration' and picked a fight with the EU election observers' mission as the political impasse worsens

The government took three of Kenya's main television stations off the air rather than allow them to broadcast opposition leader Raila Odinga's self-styled inauguration as the 'people's president' in Nairobi's Uhuru Park on 30 January. The NTV, KTN and Citizen TV networks were still off the air on 1 February in spite of a High Court ruling suspending the government's media ban until a full hearing as the political crisis showed no sign of easing.

End of preview - This article contains approximately 1668 words.

End of preview

Subscribers: Log in now to read the complete article.

Account Holders: Log in now and use your Account Credit to buy this article. No Credit? Top up your Account now.


If you have a print subscription already, click here for a password that gives you full access to the website.

If you are logged in, but still cannot access the full text of this article, email customer services or telephone us on +44(0)1638 743633.