Jump to navigation

Vol 49 No 18

Published 5th September 2008


Angola

Muzzling the media

A blot on the generally calm parliamentary election campaign was the six-month ban on Rádio Despertar, the voice of the main opposition party, the União para a Independência Total de Angola . The justification given for the ban, issued on 8 July, was that the station was broadcasting to areas 400 kilometres from Luanda, although its licensed range was 40 km. The French media lobby Reporters sans Frontières observed that the law on which the range limit was based had been replaced in 1966 by a new (but unimplemented) one.

End of preview - This article contains approximately 384 words.

End of preview

Subscribers: Log in now to read the complete article.

Account Holders: Log in now and use your Account Credit to buy this article. No Credit? Top up your Account now.


If you have a print subscription already, click here for a password that gives you full access to the website.

If you are logged in, but still cannot access the full text of this article, email customer services or telephone us on +44(0)1638 743633.