Jump to navigation

Vol 2 (AAC) No 4

Published 1st February 2009


Beijing news network

Beijing is investing 45 billion yuan (US$6.6 bn.) in expanding its Xinhua News Agency and launching a 24-hour English language television news station. The plans envisage more cooperation with African media organisations and have already prompted criticism from Western newspapers and human rights groups, which regard Chinese news outlets as controlled by the Chinese Communist Party.

End of preview - This article contains approximately 539 words.

End of preview

Subscribers: Log in now to read the complete article.

Account Holders: Log in now and use your Account Credit to buy this article. No Credit? Top up your Account now.


If you have a print subscription already, click here for a password that gives you full access to the website.

If you are logged in, but still cannot access the full text of this article, email customer services or telephone us on +44(0)1638 743633.