Jump to navigation

Vol 57 No 12

Published 10th June 2016


South Africa

Hacks off

Broadcasters are experiencing increasing pressure from the government to toe the line. Some are being banned from the air

The government is using its influence at the South African Broadcasting Corporation, the public service broadcaster, to silence dissenting voices and quash news of protest in the lead up to the municipal elections in August, media sources tell Africa Confidential. A senior SABC television news editor in the Eastern Cape, Thami Dickson, has been taken off air for using what managers called 'overly critical' words to describe President Jacob Zuma's presidency, we hear. Journalists in the province have been banned from doing live studio TV interviews until further notice. 'Jo'burg calls and instructs. We expect more pressure ahead of the election,' said a senior SABC staff member.

End of preview - This article contains approximately 775 words.

End of preview

Subscribers: Log in now to read the complete article.

Account Holders: Log in now and use your Account Credit to buy this article. No Credit? Top up your Account now.


If you have a print subscription already, click here for a password that gives you full access to the website.

If you are logged in, but still cannot access the full text of this article, email customer services or telephone us on +44(0)1638 743633.